ÖNNEK MUTATOTT AUTÓKATALÓGUST AZ ÉPÍTÉSZE?

ÖNNEK MUTATOTT AUTÓKATALÓGUST AZ ÉPÍTÉSZE?

 – lehet, hogy ezután majd fog!

autoBiztosan sokszor leírtam már: az Építem a házam könyvsorozatnak és Az építő közösségnek is az a célja, hogy az építkezők felkészültebben vághassanak bele életük „Nagy Kalandjába”.  Például olyan dolgokra is gondoljanak, ami egyáltalán nem nyilvánvaló. Íme egy ezek közül!

 

Az Építem a házam II. kötetének 1. fejezetében (május 18-tól, szerdától már kapható!!) elmesélek egy történetet. Egyik kollégám egyszer egy úrnál járt, aki éppen (meglehetősen exkluzív) új garázsát építette, és ehhez kért segítséget. A helyszínen aztán meglepődve tapasztalta, hogy a házban már van egy másik, nem is kicsi garázs.
„Mire kell majd ez a második?” – kérdezte.
„Tudja az új terepjáró nem fér be sílécekkel a tetején a régibe.” – hangzott a meglepő válasz.

A legtöbben sajnos nem engedhetik maguknak az ilyen nagyvonalúságot, célszerű lenne tehát egy kicsit előre tervezni.
Ez utóbbi kijelentés a háznak szinte minden elemére igaz, de remekül tetten érhető például a garázs esetében.
Mekkora legyen a garázsunk? Hány autó férjen el benne? És mekkora autókról beszélünk?
A legtöbben odáig eljutnak, hogy lemérik a jelenlegi autójuk/autóik méreteit. De vajon mindig ezzel a gépjármű-parkkal fogunk közlekedni? Lehet, hogy titkos álmainkban egy méretesebb autó szerepel? Mi van, ha optimisták leszünk, és elhisszük, hogy az álmaink meg is valósulhatnak?
Vagy mi történik, ha csak a család bővülése miatt cseréljük le a jelenlegi autónkat egy családi kocsira?
Tehát milyen autóméretekre is fogjuk terveztetni a garázsunkat?

És ez még nem minden!
Az Építem a házam II. kötet 1. fejezete a ház alapozásáról szól, és elég részletesen foglalkozunk benne apincékkel is.
A pincébe elhelyezett egyik leggyakoribb „funkció” a garázs kiváltképp, ha annak felszín feletti elhelyezését a telek beépíthetőségi korlátai gátolják.
El tudja képzelni, hány autótulajdonos életét keseríti meg (főleg télen!) egy rosszul, átgondolatlanul megtervezettgarázslejáró?!
És most ne is a meredekségről beszéljünk, hanem a lejtő alsó és felső töréspontjáról. Vajon hány háztulajdonos tapasztalja az első beálláskor, hogy
– vagy a kocsi alváza (felül),
– vagy a kipufogó (alul)
fennakad a lejáró töréspontjain?
Ahhoz, hogy ezt a nem túl bonyolult építészeti elemet korrektül megtervezze, az építésznek bizony el kellene kérnie az autók főbb méret-paramétereit! Sőt, azt is meg kellene kérdeznie, hogy milyen autócsere jöhet szóba a jövőben?
Ugye ezt követően már Önök is autókatalógussal indulnak a tervezőjükhöz?!

Bővebben erről a témáról (is) olvashatnak az Építem a házam II. kötetének első, alapozásról szóló fejezetében!

Kategóriák: Érdekességek, Háztervek

Vélemény? (0) ↓

Vélemény?