Mire jó és mire nem a Construma?

Mire jó és mire nem a Construma?

– Rendhagyó meghívó és használati utasítás az építőipari szakvásárhoz

ConstrumaJövőhéten építőipari szakvásár (április 18.-22.).
Nyugati országokban a Construmához hasonló szakvásárokon elvétve találkozni magánemberrel, ez a szakemberek ismeretszerzésének a színhelye, ahol szemügyre vehetik a legfrissebb szakmai újdonságokat. Nálunk, idehaza, a korábbi években a látogatóknak közel felemagánépítkező volt. (Ennek okáról és szükségességéről szól a legutóbbi blogbejegyzés!)
Kinek érdemes kilátogatnia, hogyan érdemes nézelődni és milyen alternatívái vannak a vásárlátogatásnak? Ja, és a végére egy meghívó!

A prospektusgyűjtés kora lejárt

Tizenegynéhány éven keresztül vettem részt kiállítóként a Construmán, és elárulom, nem igazán szerettük azokat a látogatókat, akik felnyalábolták az összes kikészített prospektust, és meg sem hallva a „Segíthetünk valamiben?” – kérdést, gyorsan továbbsétáltak.
Tény és való:egyszerre egy helyen egyébként lehetetlen ennél több információs anyaghoz hozzájutni. De:
– a nagy erőfeszítéssel hazahurcolt több kilónyi anyag nagy részét jó eséllyel senki nem fogja később végigolvasni;
– az iszonyatos mennyiségű, rendszerezetlen információ inkább csak összezavar, minthogy segítséget nyújtana (ez az egyik legkomolyabb ellenérv! – ezért is kezdtük el írni az Építem a házam könyvsorozatot, amelyben közérthetően rendszereztük az építéssel kapcsolatos infókat);
– a prospektusokban található információk manapság már mind fellelhetők az Interneten is;
– aki olvasta az Építem a házam I. kötetét, remélhetőleg pontosan tudja, hogy a legtöbb céges reklámanyag csakaz igazság egy szeletét mutatja be látványosan (talán mondani sem kell azt, ami az adott termékre nézve kedvező).

 

Amire viszont nagyon jó egy Construmához hasonló szakvásár

Sok-sok évvel ezelőtt rendszeresen jöttek oda a standunkhoz fiatal házaspárok  és a következőt kérdezték:
„Azt már eldöntöttük, hogy vagy Ytongból vagy Porotherm téglából építjük a házunkat. A másik cégnél már voltunk, most maga is mondja el, hogy ön szerint miért kellene az önök termékét választanunk.”(Remélem volt cégemnél nem sértődnek meg az ingyen reklámon :-D)
Én személy szerint mindig szerettem az ilyen érdeklődőket. Előzetes tájékozódás alapján húztak egy minőségi határvonalat, majd (valószínűleg tudat alatt) elfogadták, hogy a határvonal feletti termékek esetében úgyisérzelmi döntést fognak hozni. Kihasználták, hogy a Construmán egyszerre egy helyen megtalálnak minden érintettet, és személyes érdeklődés alapján eldöntötték, kiket tartanak meggyőzőbbnek.
És még egy előny a prospektusokkal szemben: Itt „élőben” találkozhatnak egyes anyagokkal, műszaki megoldásokkal, láthatják azokat (szakszerűen) beépítve is. Személyesen tekinthetik meg az egyes alternatívák közötti különbségeket, no és persze azonnal kérdezhetnek is!

 

Milyen az ideális vásárlátogatás?

Az előző példák alapján én magam a következő használati utasítást fogalmaznám meg a hatékony vásárlátogatáshoz.
– Lehetőleg felkészülten érkezzünk. Gyűjtsük össze kérdéseinket, dilemmáinkat, amelyekre választ szeretnénk kapni. Azaz: legyenek konkrét céljaink. (Ennek hiányában el fogunk veszni a rengeteg látnivaló között, és egyszer csak azt fogjuk észrevenni, hogy záróra van, lejártuk a lábunkat csak éppen arra nem kaptunk választ, amire szerettünk volna)
– A kiállítók és termékcsoportok ma már fellelhetők az Interneten is. A térkép alapján (egy túrához hasonlóan) akár meg is tervezhetjük a látogatási útvonalunkat is.
– Használjuk ki, hogy egy helyen ugyanannak a témának, terméknek többféle képviselőjét, gyártóját megtalálhatjuk. Itt a lehetőség alaposan körbejárni a témát, megismerkedni többféle válasszal ugyanarra a problémára. (Hangzatosan azt mondhatnám, hogy itt a lehetőség körbejárni a teljes igazságot, gondoljanak az előző részben elmondott példára!)
Ehhez azonban az kell, hogy kérdezzenek! (Arról nem is beszélve, hogy így a terméken túli információkhoz is hozzájutnak: a munkatársak hozzáállása, segítőkészsége sokat elmond magáról a cégről is.) Lehet jegyzetelni is!
– Ne prospektusokat gyűjtsenek, hanem kapcsolatokat! Ha valaki vagy valami szimpatikus volt, kérjenek névjegyet! Ennek alapján a vásár után tovább tudnak lépni, ha már konkrét döntésre jutottak. (A névjegy hátára érdemes mindjárt rövid jegyzetet készíteni, miért is hoztuk el az elérhetőséget.)
– De persze nem kell a vásárlátogatást ennyire komolyan venni! Emlékszem, gyerekkoromban még nagy össznépi szórakozás volt az akkori BNV. Sok gyártó most is kínál tanulságos termékbemutatókat, műsorokat, érdemes kicsit megpihenni ezeknél. Szerintem érdemes családdal érkezni, mert (megint csak hivatkozok az Építem a házam I. kötetére!) az építkezés igenis családi vállalkozás. Még akkor is, ha a gyerekek sokszor jelentősen gátolják a hatékony információgyűjtést.

 

Látogassanak meg minket is (A pavilon 212/C stand)!

És végül az ígért meghívó!
Az építő közösség is kint lesz a Construmán! Április 18.-22. között:a MEPS Magyarországi EPS Hőszigetelőanyag Gyártók vendégszeretetét élvezzük az „A” épület 212 C standján!
A helyszínen 15% kedvezménnyel lesz megvásárolható az Építem a házam I. része („Az előkészítés”), és most megjelent II. kötete („Állnak a falak!”), de szívesen látjuk Önöket egy kellemes beszélgetésre is. (Különösen megéri ellátogatni hozzánk azoknak, akik házfelújításuk részeként a hőszigetelés dilemmáival küzdenek!)
A viszontlátásra!

 

Kategóriák: Egyéb, Tippek, ötletek

Vélemény? (0) ↓

Vélemény?