Sírjunk vagy nevessünk? (A legeslegpofátlanabb ablakos esete) - Építem a Házam

Sírjunk vagy nevessünk? (A legeslegpofátlanabb ablakos esete)

Sírjunk vagy nevessünk? (A legeslegpofátlanabb ablakos esete)

 – Megtörtént, tanulságos esetek a családiház-építés és -felújítás világából (3. rész)

ablak-beepitesIlyen nincs! –tátottam el a számat, amikor egyik ismerősünk elmesélte jogász barátja építési történetét. (Pedig mini-sorozatunk előző két részéből is látható, hogy hallottam már cifra eseteket.)
Ezt a konfliktust ugyanis akkor is nehéz lett volna elkerülni, ha valaki történetesen mindenben az Építem a házam könyvsorozat jótanácsai szerint jár el!
Éppen ezért nemsokára újabb segítséggel, újabb szolgáltatással jelentkezünk, ami talán segít abban, hogy egyre kevesebb építkező kerüljön a mostani történethez hasonló helyzetbe.
De vajon mivel érdemelte ki „hősünk” a legeslegpofátlanabb jelzőt?

 

A legeslegpofátlanabb ablakos esete

Egy jogász ismerősünk úgy döntött, korszerűbbre, energiatakarékosabbra cseréli ablakait..
A nyílászáró csere előtt hosszasan böngészte a netet, árajánlatot kért több helyről is, messziről elkerülte az „olcsójánosokat”, de azért szeretett volna jó minőséget kapni elfogadható áron.
Végül kikötött egy ablakos cég mellett. Ragaszkodott hozzá, hogy az illető cég szakemberei jöjjenek ki és ők mérjék fel a jövendő ablakok helyét. (Tökéletes, mondhatnánk, hiszen így egyértelmű lesz a felelősség!)
A mesterek ki is autóztak, felmérték a méreteket – és rögzítették azokat az írásos szerződésben(megrendelésben). (Mert bizony ilyen is köttetett!)
Eltelt néhány hét és a vállalás szerint megérkeztek az ablakok. A gyártó szakemberei nekiálltak beszerelni őket – csakhogy néhány ablak nem fért be a helyére… (Őszintén szólva azt nem tudom megmondani, hogy túl kicsik, vagy túl nagyok lettek.)
– Sajnos ezeket újra kell csinálni – állapította meg a mester.
Ez nem volt kétséges, annál inkább megdöbbentő volt, ami ezután következett.
– Ennyi és ennyi lesz pótköltség – tette még hozzá – és az összeg bizony nem volt kicsi.
– De hát önök hibáztak, önök mérték fel rosszul a rendelkezésre álló helyet! – vetette ellen elhűlve jogász barátunk.
– Nézze, mi azt gyártottuk le, amit ön megrendelt.
És a mester előhúzta az ominózus szerződést – amin ott szerepelt az ügyfél aláírása a (rosszul felmért) méretek alatt…

Ez a történet végül mégis happy enddel zárult, mert a jogász képes volt egy-két hatásos jogi fenyegetéssel jobb belátásra bírni az ablakos céget – akik okosabbnak látták nem feszíteni a húrt.
De vajon tíz hasonló esetből hányban nyer az ügyfél és hányban a simlis szaki?

Új szolgáltatás szeptembertől Az építő közösségben – hogy Ön ne váljon a kontárok áldozatává!

Egészen biztos vagyok abban, hogy manapság jónéhány család csak azért nem vág bele egy komolyabb építkezésbe, házfelújításba, mert fél. Fél attól, hogy átverik őket. Mert nem találják meg a megfelelőszakembereket, mert nem értenek eléggé a házépítéshez.
Éppen ezért szeptembertől tovább bővítjük az építkezőket, felújítókat segítő szolgáltatásainkat (azÉpítem a házam könyvsorozat, Tervcafé mellé)!
Részletek a néhány nap múlva megjelenő blogbejegyzésben!

Ha még nem tette, olvassa el a rezzenéstelen arcú ács esetét és a nagyvonalú kőműves történetét is!

 

Kategóriák: Egyéb

Vélemény? (0) ↓

Vélemény?